Sunday, June 6, 2010

blog nedir?

ya kardesim yazalim yazalim okey de, kim okuycak. ben okumuyorum ki bloglari. kim benimkini okur. hem ben insan sevmiyrim (zaza'nin aksaniyla). ya ne biliyim, iste bi arkadasim dedi 'benim blogum var, sen de yap' diye, yaptik.

simdi blog nedir sorusuna bi cevap bulup, eger o cevap tatmin edici ise yazmaya devam edicem...

mesela ben center of attraction'da olmayi cok severim, isterim ki insanlar beni sevsin (ama ben onlari sevmiim), gulsunler, ahanda super komik bi adammis felan desinler, ama bu blog olayinda senin tanimadigin insanlar seni sevse, cok komikmis felan dese, kac yazar yani? onemli olan benim tanidigim insanlarin beni sevmesi...

ya neyse, bu blog olayini biraz daha irdelemek icin su sorulari sormak, sormaktan ote bu sorulara cevap bulmak onemli:

1. bir insan neden blog yazar? bol ve bos zamani mi var? ezik mi (i.e. kendini sevdiricek, dinletecek birileri yok etrafinda)? salak mi? salaktan bol ne var ki yani dunyada?

2. blog yazmanin ne tur faydasi var insanogluna? blog yazildiktan sonra 2 turlu satisfaction olmasi lazim:

a. yazdim, publish ettim, hemen 'view my blog' yapiyim, ahanda super olmus lan, internet gurusu oldum ben deyip ovunmek (bkz: renkler filan resimler super uydu, dahiyim hulayn duygusu).

b. birileri cevap yazinca (negatif ya da pozitif) ahanda super olmus lan, birileri beni sikliyor, bu hayatta ben de varim, birileri en sonunda benim dusuncelerime, dediklerime, vesaireme kulak verdi, beni ciddiye aldi, cevap bile yazdi diyip ovunmek.

3. blog yazan insan narsist midir?

simdi bu uc sorunun cevabi soyle oluyor kanimca:

1. bol ve bos zamani vardir, eziktir. benim bol ve bos zamanim var, ve sanirim ezigim.

2. blog yazan sonunda ovunmek icin yazar. ahanda ben yaptim, oldu diye. ben de yaptim, yapiyorum ve oldu diye dusunuyorum.

3. evet oyledir, kendini begenmistir.

simdi 1 ve 3 numarali sorularin cevaplari birbiriyle celismektedir; bi insan nasil hem eziktir, kendini sevmez, begenmez, insanlari onu sevmedigini dusunur, hem de kendini begenmistir? buradan bir 4. soru cikiyor:

bi insan hem ezik hem kendini begenmis olabilir mi? yani aynada kendini cok begenip, ama beni kimse neden begensin diyen insanlar var midir?

bu 4. sorunun cevabini bulunca bi erdeme daha sahip olucaz yegen...

haydi bakalim hayirlisi. benim gibi maymun istahli bi adamin blog'u ne kadar surer, surmese kimin sikinde...

2 comments:

  1. Simdi senin kafanda iki tane soru isareti var... Bir, dayak nedir? Iki, niye atilir?

    Hadi lan ordan, pezevenk! Yaz iste icinden geldigi gibi. Milletin begenmesinden sana ne?

    Ilk rontgencin ben oldum, ilkler onemlidir her zaman.

    Opers!
    KIRMIZI ADAM

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete