Sunday, September 5, 2010

keydir gecesi ve buz sorunsali


aga kadir gecesiymis bugun. herkese kutlu olsun valla. keydir gecesi dualarin hepsi tutarmis. gidin boy abdesti filan alin, 3 kuluvallah 1 elhem, oh tertemiz yat yatagina... duani et, amin...

yatagin da nevresimleri degismemis anasini satiyim. kadina soylemistim degistir diye halbuki. e kardesim bi de buzdolabinin dugmesini kapatip (= fisini cekip!) gitmis salak kari ya!! dunden beri dolapdaki her sey mundar olmus! her seyden kasit bi bok yoktu da, bi ketcap bi mayo, 10 tane filan yimirta (zaten onlarin da suresi gecip gemedigine emin degildim), bi suru kup buz. ee kardesim, gelmisim yoldan yorgunum, bi yorgunluk viskisi koyucam kendime, buz yok! tam ariyim su salagi azarliyim filan diyodum, sonra vazgectim, cok iyi kadincagiz, aa o aradi. kapi kartini bulabildin mi diyo. buldum lan cok kolay bi yere koymussun, masanin uzerine! tabi bulucam.

neyse o arada yapistirdim lafi, kardesim dedim, buzdolabinin dugmesini kapatmissin (singapurlu olmayan cogunluga not: bu gerizekali ileriler her seye bi dugme yapmislar, bildigin elektrik dugmesi gibi, uzerinde de yaziyo, iste fan, yok oven, yok fridge diye, isguzar gotler ne olucak, bos is bunlarin hepsi. kim cikariyo bunlari km kim kim?), butun yemek memek mundar olmus. kadin cinli, ama singapurlu cinli degil, bildigin cinden gelme cinli, ingilizcesi zayif, once 1 dakka filan buzdolabinin (bkz. refrigerator) ne demek oldugunu anlatmaya calistim. neyse en sonunda anladi, ee dedim dugmeyi kapatmissin. ee ben cikarken her seyin dugmesini kapatirim dedi. iyi bok yersin dedim. kardesim buzdolabi, adi ustunde, dolap bu ve buz yapicak, sen kapatiyosun dugmesini ne oluyo, buz yapmayi kesiyo, duruyo islevi yani. ya gelmesem ben ertesi gunu, ne biliyim 2-3 gun sonra gelsem? o daha evel canim buzdolabinin yaptigi sevimli ve viski bardagima uyasicasi minik haylaz kupler su olsa, ortam suyla dolsa, butun dunya birlik olsa? boyle kalakaldi tabi, aa soli soli (bkz. asyalilarin r'leri soyleyememe sorunsali) veli soli veli soli diyip durdu. neyse dedigim gibi iyi kadin, bi sey diyemiyorum. zaten buzlarin da kenarlari gitmis, bi sorun yok, dolapta baska da bi bok yoktu dedigim gibi. kendinden agac olmaya calisan soganlar zaten cosmustu, yenmezdi. attim gitti onlari. yimirtalar duruyo, onlar konusunda dusuncelerim var...

kisacasi ey yimirtaya can veren rabbim, bugun keydir gunu. dualarimiz kabul olsun. amin.

operim blogcular hepinizi.

4 comments:

  1. Kardeşim, senin ve tüm İslam aleminin Kadir Gecesi'ni tebrik eder, hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Hak'tan miyaz ederim.

    40 saat aradan sonra, evdeyim sanırım... Canım çıktı a.q. Neresi burası, saat kaç bilmiyorum. Gece uyumam sanırım.

    Turp gibiyim, özledim, ve haberleşmek üzere. Türkiye durumlarından haber et. Öpers!

    ReplyDelete
  2. kardesim hosgeldin evine. tekilayla cosarsin simdi sen. oh keyif keka. ben de bi tekila aliyim diyorum eve, ama iki ayakli.

    ReplyDelete
  3. kadir gecesi gecesi tekila viski ne iş :p

    ReplyDelete
  4. @zeyozey 4 ayakli olunca gunah gunduz tarifesinden yaziyomus. o kadarini da sineye cekicez artik.

    ReplyDelete